Har du några funderingar?

Här har vi samlat svaren på de vanligast förekommande frågorna som vi får från våra resenärer. Vi hoppas att du ska hitta svaret på din fråga, annars är du varmt välkommen att fylla i vårt kontaktformulär eller ringa oss på 031-137 400 (måndag-fredag, 08.00-17.00).

 

Varför borde jag boka min paketresa genom OLKA Express?

På OLKA Express sätter vi alltid dig och din upplevelse i fokus; vi har en lång tradition av att arrangera skräddarsydda sportresor och kan våra produkter utan och innan. Vi ger dig alltid bästa service, från bokning till hemkomst, och kan svara på alla frågor som uppstår innan och under din resa, oavsett om du hör av dig till oss via telefon, e-post eller kontaktformulär. Våra resenärer kan alltid känna sig trygga då alla våra bokningar är skyddade genom Kammarkollegiets resegaranti.

 

Hur beställer jag?

Du kan beställa din resa direkt genom vår hemsida. Där hittar du all information om våra resor; priser, tillgänglighet samt information om våra regler och villkor. Det går även bra att beställa din resa via telefon eller e-post, det kostar ingenting extra. Telefon: 031-137 400

 

Vad händer när jag har bokat?

Efter bokning får du omedelbart en bokningsbekräftelse via e-post med kompletterande information kring din bokning.

 

Jag har gjort en bokning, men inte fått en bokningsbekräftelse.

När bokningen är genomförd skickas en bokningsbekräftelse automatiskt till den e-post som angavs vid bokningen. I vissa fall kan bokningsbekräftelsen hamna i skräpposten. Hittar du den inte där så går det bra att mejla oss på info@olkaexpress.se eller ringa 031-137 400.

 

Har OLKA Express ställt säkerhet hos Kammarkollegiet enligt resegarantilagen?

Ja, det har vi. Detta gör vi för att skydda våra resenärer. Här kan du se vilken säkerhet vi ställer.

 

Vad är resegarantilagen och hur fungerar den?

Resegarantilagen skyddar resenärer som har köpt en paketresa. Resegarantin innebär att de företag som arrangerar och säljer paketresor måste ställa säkerhet hos Kammarkollegiet. Om researrangören av någon anledning inte kan genomföra resan, t.ex. vid en konkurs, så används denna säkerhet till att ge ersättning åt drabbade resenärer. Resenärerna ansöker om ersättning hos Resegarantinämnden. Före köp av en paketresa kan du kontrollera hos Kammarkollegiet att researrangören har ställt säkerhet enligt resegarantilagen.

 

Vid följande situationer gäller resegarantilagen:

1. En paketresa blir inställd före avresan från Sverige.
2. Hemtransport pga. ej fullföljd paketresa.

 

Vid frågor om hur resegarantilagen skyddar din resa, kontakta:

 

Kammarkollegiet
Box 2218
103 15 Stockholm

 

Telefon: 08-700 08 00

 

Hur betalar jag?

OLKA Express erbjuder betalning via kortbetalning samt faktura genom vår samarbetspartner Svea Ekonomi.

 

Om jag har köpt enbart fotbollsbiljetter, hur sker leveransen?

Leveranserna skiljer mellan olika klubbar. Vi levererar allt som oftast köpta biljetter till ditt bokade hotell, men leverans förekommer även som E-biljetter, rek-brev och uthämtning på arenans box office. Exakt leveranssätt meddelas efter lagd beställning.

 

Viktig information gällande flytt av matchdag för Fotbollsresor:

Matchdagen kan ändras med kort varsel. Det är kundens ansvar att kontrollera matchernas eventuella ändringar av speldag och speltider. Matcherna kan komma att flyttas någon dag från utsatt matchdatum pga. cupspel eller TV-sändningar. Därför rekommenderar OLKA Express dig att förlänga din vistelse med en tredje natt i de fall där det inte ingår en tredje natt i paketresan. Vid helgmatcher rekommenderar OLKA Express dig att åka fredag-måndag. Vid bokning av resa fredag-söndag där en matchändring gör att resenären vid ett senare skede måste förlänga resa med en tredje natt hjälper OLKA Express dig att boka om resan, men resenären betalar ombokningskostnaden.

 

Vad har ni för integritetspolicy?

På den här sidan kan du läsa om hur vi hanterar dina personuppgifter och hur vi använder cookies.